W sobotę 19 stycznia 2019 roku podczas ferii siedemnaście  naszych podopiecznych wraz z opiekunkami udało się na czterodniową wycieczkę.

Pierwszym punktem w planie wycieczki była Częstochowa - Jasna Góra. Po przywitaniu się z Matką Bożą, zwiedziłyśmy Sanktuarium. Siostra Karolina pokazała nam Golgotę Jasnogórską, Salę Rycerską oraz Skarbiec. Po zobaczeniu tych niesamowitych pomieszczeń zjadłyśmy pyszny obiad. Następnie udałyśmy się do kina na seans „Chłopiec z burzy” - opowieść o niezwykłej przyjaźni, która daje siłę na całe życie.

Kolejny dzień rozpoczęłyśmy w Częstochowie Mszą Świętą przed cudownym obrazem MB. Nasze mieszkanki były bardzo zaskoczone, że mogą być tak blisko Matki Bożej. Następnie udałyśmy się do Krakowa. Spacerując między Sukiennicami a kościołem Mariackim zeszliśmy do muzeum w podziemiach Rynku. Kryje się tam prawdziwy skarbiec wiedzy o przeszłości Krakowa. Pod płytą Rynku powstał unikatowy na skalę europejską rezerwat archeologiczny o powierzchni blisko 4000 metrów kwadratowych, który daje możliwość podziwiania odnalezionych skarbów i poznania burzliwych dziejów średniowiecznego Krakowa. Liczne zabytki przybliżają życie codzienne w Krakowie sprzed kilku wieków. Na wystawie można zobaczyć m.in. średniowieczne narzędzia, zabytkowe monety, używane ponad 600 lat temu przybory higieniczne, gliniane figurki, ozdoby, kostki do gry, a także groty tatarskich strzał czy pochodzące ze Wschodu paciorki i medaliony. W trakcie zwiedzania towarzyszyły nam m.in. odgłosy gwaru transakcji handlowych. Wystawę wzbogacają ponadto ciekawe makiety oraz multimedia w postaci ekranów dotykowych, hologramów, projekcji i filmów dokumentalnych wyświetlanych w specjalnie do tego celu zaaranżowanych pomieszczeniach piwnic pod Sukiennicami. Nasze mieszkanki mieli również możliwość obejrzenia Legendy o dawnym Krakowie w specjalnym mechanicznym teatrzyku. Po zwiedzaniu muzeum przeszliśmy się przez rynek Krakowski, wstąpiliśmy również na Franciszkańską aby poczuć Duch naszego rodaka św. Jana Pawła II.

Kolejnego dnia udaliśmy się do Wieliczki i Kalwarii Zebrzydowskiej. Nasze mieszkanki dokonały wielkiego wyczynu aby zobaczyć piękno Wieliczki. Pokonały blisko 3 kilometry krętych korytarzy, 800 schodów i zejście na głębokość 135 metrów pod ziemię. Nasze mieszkanki mówią, że warto!!! Piękne komory, niesamowite podziemne jeziora, majestatyczne konstrukcje ciesielskie i unikalne solne rzeźby.

Kolejny punkt to kalwaria Zebrzydowska i Cudowny Obraz Maryi Kalwaryjskiej.  Z Sanktuarium Kalwaryjskim był mocno związany Papież Jan Paweł II, który przybywał tu wielokrotnie. Pielgrzymował tu już jako mały chłopiec wraz ze swoim ojcem, z pobliskich Wadowic. W Sanktuarium są miejsca poświęcone Janowi Pawłowi II, które również mogłyśmy zobaczyć.

W czasie wyjazdu zwiedziłyśmy dużo ciekawych miejsc. Dopisywała nam nie tylko przepiękna pogoda, ale również mnóstwo sił i wspaniały humor. Nasze mieszkanki szczęśliwe wróciły do domu i już czekają na następny wyjazd :)

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć:

1. Częstochowa
  2. Kraków
  3. Wieliczka i Kalwaria Zebrzydowska

1 procent

Wsparcie mieszkańców

Informacje do PIT-u /nazwa OPP:STOWARZYSZENIE MŁODYCH WIELKOPOLAN, numer KRS: 0000055717. W części INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE CEL SZCZEGÓŁOWY 1% należy wpisać: DPS MIELŻYN / Bóg zapłać!